Виховання, головним чином, повинно засіяти наші серця корисними для індивіда і суспільства звичками. (К. Гельвецій)

Психолого-педагогічна характеристика учня

Психолого-педагогічна характеристика учня
Загальні відомості:
·     прізвище, ім'я, по батькові;
·     дата народження;
·     загальний фізичний розвиток;
·     стан здоров'я;
·     сімейні умови, характеристика батьків, склад сім'ї, місце роботи ба­тьків, їхній культурний рівень, режим життя дитини, спілкування поза школою.
Загальний розвиток:
·     особливості мислення, рівень абстрактного мислення (аналіз, синтез, виявлення причинних зв'язків, здійснення висновків абощо);
·     спрямованість, інтереси, потреби, схильності;
·     особливості характеру, індивідуальні реакції на події;
·     особливості пам'яті та процесу запам'ятовування;
·     тип інтелекту та професійні можливості;
·     вольові якості, здатність до довготривалих трудових зусиль.
Ставлення до навчання, праці:
·     успішність (які оцінки переважають, з якого предмета вчиться найкраще);
·     організованість і старанність у навчальній роботі, вміння працювати самостійно;
·     інтерес до знань (зацікавлений чи ні, виявляє інтерес до окремих предметів);
·     ставлення до елементів праці в школі (лабораторні роботи, чергуван­ня, підтримка чистоти в класі, на шкільному подвір'ї).
Дисциплінованість та навички культури поведінки:
·     загальна характеристика поведінки (поводить себе спокійно, стрима­но чи не контролює своїх емоцій);
·     виконання шкільного режиму (дотримується правил поведінки, по­рушує їх навмисно чи через недбалість; найбільш типові порушення дис­ципліни);
·     виконання вимог і розпоряджень учителів (виконує за першою вимо­гою, з бажанням чи примусово);
·     чемність у спілкуванні з учителями, будь-якими дорослими;
·     володіння навичками культури поведінки (ставлення до літніх людей і молодших за себе, поступається місцем для людей похилого віку, з пова­гою ставиться до дівчат абощо).
Громадська спрямованість та активність:
·     ставлення до громадського життя колективу (дорожить ним, байду­жий, ставиться негативно);
·     інтерес до громадського життя країни (користується інформацією про події в країні і за кордоном);
·     чи виконує громадські доручення, бере участь у діяльності органів самоуправління;
·     чи виступає на зборах колективу, громадських організацій з пропо­зиціями, з критикою недоліків, чи здатний висловлювати власну думку;
·     активний чи байдужий у громадсько-корисній діяльності.
Стосунки з товаришами:
·     становище в колективі (чи користується повагою й авторитетом се­ред товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які склалися);
·     чи задоволений своїм становищем у колективі та яке становище хотів би зайняти;
·     ставлення до товаришів по класу (поважає чи байдужий до них; чи бувають конфлікти, їх причини);
·     яку роль відіграє в житті класу (активний член колективу чи сторон­ній спостерігач).
Моральні цінності:
·     політична культура та толерантність.
·     відданість Батьківщині, її Конституції, повага до Національного пра­пора і Гімну;
·     відданість демократичним цінностям - повазі до людини та її прав, свободі вибору;
·     усвідомлення себе як громадянина Землі, турбота про екологічну безпеку і виживання людства;
·     повага до різноманітності: расова і національна терпимість, повага до інших народів та їхніх культур;
·     відданість цінностям сім'ї, повага до батьків, до кожної людини як самоцінності;
·     дотримання у стосунках з людьми таких цінностей, як турбота, пова­га, довіра, відповідальність;
·     відчуття власної відповідальності за все, що відбувається навколо;

Комментариев нет:

Отправить комментарий