Психолого-педагогічна характеристика учня
Загальні відомості:
· прізвище, ім'я, по батькові;
· дата народження;
· загальний фізичний розвиток;
· стан здоров'я;
· сімейні умови, характеристика батьків, склад сім'ї, місце роботи батьків, їхній культурний рівень, режим життя дитини, спілкування поза школою.
Загальний розвиток:
· особливості мислення, рівень абстрактного мислення (аналіз, синтез, виявлення причинних зв'язків, здійснення висновків абощо);
· спрямованість, інтереси, потреби, схильності;
· особливості характеру, індивідуальні реакції на події;
· особливості пам'яті та процесу запам'ятовування;
· тип інтелекту та професійні можливості;
· вольові якості, здатність до довготривалих трудових зусиль.
Ставлення до навчання, праці:
· успішність (які оцінки переважають, з якого предмета вчиться найкраще);
· організованість і старанність у навчальній роботі, вміння працювати самостійно;
· інтерес до знань (зацікавлений чи ні, виявляє інтерес до окремих предметів);
· ставлення до елементів праці в школі (лабораторні роботи, чергування, підтримка чистоти в класі, на шкільному подвір'ї).
Дисциплінованість та навички культури поведінки:
· загальна характеристика поведінки (поводить себе спокійно, стримано чи не контролює своїх емоцій);
· виконання шкільного режиму (дотримується правил поведінки, порушує їх навмисно чи через недбалість; найбільш типові порушення дисципліни);
· виконання вимог і розпоряджень учителів (виконує за першою вимогою, з бажанням чи примусово);
· чемність у спілкуванні з учителями, будь-якими дорослими;
· володіння навичками культури поведінки (ставлення до літніх людей і молодших за себе, поступається місцем для людей похилого віку, з повагою ставиться до дівчат абощо).
Громадська спрямованість та активність:
· ставлення до громадського життя колективу (дорожить ним, байдужий, ставиться негативно);
· інтерес до громадського життя країни (користується інформацією про події в країні і за кордоном);
· чи виконує громадські доручення, бере участь у діяльності органів самоуправління;
· чи виступає на зборах колективу, громадських організацій з пропозиціями, з критикою недоліків, чи здатний висловлювати власну думку;
· активний чи байдужий у громадсько-корисній діяльності.
Стосунки з товаришами:
· становище в колективі (чи користується повагою й авторитетом серед товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які склалися);
· чи задоволений своїм становищем у колективі та яке становище хотів би зайняти;
· ставлення до товаришів по класу (поважає чи байдужий до них; чи бувають конфлікти, їх причини);
· яку роль відіграє в житті класу (активний член колективу чи сторонній спостерігач).
Моральні цінності:
· політична культура та толерантність.
· відданість Батьківщині, її Конституції, повага до Національного прапора і Гімну;
· відданість демократичним цінностям - повазі до людини та її прав, свободі вибору;
· усвідомлення себе як громадянина Землі, турбота про екологічну безпеку і виживання людства;
· повага до різноманітності: расова і національна терпимість, повага до інших народів та їхніх культур;
· відданість цінностям сім'ї, повага до батьків, до кожної людини як самоцінності;
· дотримання у стосунках з людьми таких цінностей, як турбота, повага, довіра, відповідальність;
· відчуття власної відповідальності за все, що відбувається навколо;
Комментариев нет:
Отправить комментарий