Вивчення розвитку класного колективу
Склад класу:
- Віковий склад;
- Працездатність та успішність;
- Зацікавленість суспільними справами, виконання громадських доручень;
- Творче самовираження, відвідування гуртків, секцій.
Згуртованість класу:
- Чи спрямована колективна діяльність на реалізацію важливих суспільних задач та перспектив?
- Чи є групи за діловими інтересами або групи негативного характеру?
- Як учні ставляться одне до одного, до справ класу?
- Чи прагнуть учні до спілкування з однолітками?
- Чи дружать хлопчики та дівчата?
- Чи є в класі кругова порука?
- Чи переживають учні удачі та невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив?
Організованість класу:
- Чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ, розподіляти між собою роботу і найбільш раціонально її виконувати?
- Чи вміють учні терпляче й уважно вислуховувати одне одного?
- Чи переважають розумні та справедливі вимоги, які приймаються і виконуються кожним?
- Чи виконують розпорядження членів учнівського самоврядування?
Громадська думка в класі:
- Які вчинки своїх однокласників схвалюють, які засуджують?
- Як і в якій формі виражають своє схвалення і несхвалення?
- Чи є розбіжності між тим, що говорять учні, і тим, що вони роблять?
- Чи сформована дієва громадська думка в класі?
- Чи всі одностайні в ухваленні рішень?
Характер зв’язків у колективі:
- Що зв’язує учнів: спільне місце проживання, місце за партою, загальні інтереси тощо?
- Де дружать учні (тільки в школі чи поза нею)?
- Чи намагаються допомагати?
- Чи висувають вимоги до своїх друзів?
- Чи вміють бачити недоліки однокласників?
Актив класу, учнівське самоврядування:
- Чи має актив авторитет?
- Чи виконують учні рішення органів самоврядування?
- Чи є учні, що постійно знаходяться в активі?
- Наскільки самостійно діють органи самоврядування?
Зв’язок класного колективу із загально шкільним колективом:
- Чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому та в інших класах?
- Чи виконують загальношкільні доручення?
- Як клас бере участь у загальношкільних заходах?
Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу:
- Які педагогічні заходи слід провести у класі з метою зміцнення й організації класного колективу?
- Як залучити класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?
Комментариев нет:
Отправить комментарий