Виховання, головним чином, повинно засіяти наші серця корисними для індивіда і суспільства звичками. (К. Гельвецій)

Вивчення розвитку класного колективу

Вивчення розвитку класного колективу
Склад класу:
  • Віковий склад;
  • Працездатність та успішність;
  • Зацікавленість суспільними справами, виконання громадських доручень;
  • Творче самовираження, відвідування гуртків, секцій.
Згуртованість класу:
  • Чи спрямована колективна діяльність на реалізацію важливих суспільних задач та перспектив?
  • Чи є групи за діловими інтересами або групи негативного характеру?
  • Як учні ставляться одне до одного, до справ класу?
  • Чи прагнуть учні до спілкування з однолітками?
  • Чи дружать хлопчики та дівчата?
  • Чи є в класі кругова порука?
  • Чи переживають учні удачі та невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив?
Організованість класу:
  • Чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ, розподіляти між собою роботу і найбільш раціонально її виконувати?
  • Чи вміють учні терпляче й уважно вислуховувати одне одного?
  • Чи переважають розумні та справедливі вимоги, які приймаються і виконуються кожним?
  • Чи виконують розпорядження членів учнівського самоврядування?
Громадська думка в класі:
  • Які  вчинки своїх однокласників схвалюють, які засуджують?
  • Як і в якій формі виражають своє схвалення і несхвалення?
  • Чи є розбіжності між тим, що говорять учні, і тим, що вони роблять?
  • Чи сформована дієва громадська думка в класі?
  • Чи всі одностайні в ухваленні рішень?
Характер звязків у колективі:
  • Що звязує учнів: спільне місце проживання, місце за партою, загальні інтереси тощо?
  • Де дружать учні (тільки в школі чи поза нею)?
  • Чи намагаються допомагати?
  • Чи висувають вимоги до своїх друзів?
  • Чи вміють бачити недоліки однокласників?
Актив класу, учнівське самоврядування:
  • Чи має актив авторитет?
  • Чи виконують учні рішення органів самоврядування?
  • Чи є учні, що постійно знаходяться в активі?
  • Наскільки самостійно діють органи самоврядування?
Звязок класного колективу із загально шкільним колективом:
  • Чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому та в інших класах?
  • Чи виконують загальношкільні доручення?
  • Як клас бере участь у загальношкільних заходах?
Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу:



  • Які педагогічні заходи слід провести у класі з метою зміцнення й організації класного колективу?
  • Як залучити класний колектив для виховного впливу на окремих учнів?

Комментариев нет:

Отправить комментарий